Добро пожаловать на форум по автодиагностике, автосканерам! Чтобы общаться на форуме и получить доступ к информации, пожалуйста, зарегистрируйтесь!









Автосканеры, оборудование для диагностики


Вернуться   Форум по автодиагностике, автосканерам, ремонту, обслуживанию и эксплуатации автомобилей > VAG > Диагностика VAG (AUDI / Volkswagen / Skoda / Seat) | ремонт электроники
Расширенный поиск

Диагностика VAG (AUDI / Volkswagen / Skoda / Seat) | ремонт электроники Форум по работе с автомобилями группы VAG.

VW Passat 3C5 2006г., дв. BMR 2,0 TDI PD-не заводится


Ответ
 
LinkBack Опции темы Поиск в этой теме Опции просмотра
Старый 06.07.2014, 11:23   #1 (permalink)
Участник тусовки
 
Регистрация: 04.02.2013
Сообщений: 194
Вы сказали Спасибо: 25
Поблагодарили 19 раз(а) в 17 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 3
Сказали Фууу! 2 раз(а) в 2 сообщениях
Откуда: Латвия
Авто: А8
По умолчанию VW Passat 3C5 2006г., дв. BMR 2,0 TDI PD-не заводится

Всем доброго здравия!
Авто VW Passat 3C5 2006г., дв. BMR 2,0 TDI PD, движок заглох на ходу и не заводится. Механика движка в норме. Опишу проблему: Притащили с другого сервиса, где вымыли бак, т.к. в баке была черная тягучая грязь, Заменили топливный фильтр, насос в баке. Считали ошибки в ЕСМ движка:
1. Код не помнят- жалоба на клапана форсунок N240, N241, N242, N243 - удалили.
2. Р1652 - Опросить память неисправностей блока управления АКП -не удаляется.
В АКП ошибка Р1741 - Адаптация давления сцеления достигнут предел адаптации - параметр выше верхней предельной границы не удаляется.
Т.к. движок не запускался, притащили ко мне. Подключил VAS 5054, ошибки в ЕСМ движка Р1652 и АКПП Р1741 присутствуют и не удаляются.
Проверил:
1. Давление с тандемника - 1.5 бара при прокрутке стартером, сколько норма - не нашел.
2. Импульсы на форсунках - присутствуют около 180v (пьезо), в принципе норма.
Снял форсы и отдал на проверку, проверка подтвердила исправность форсунок.
Сегодня установил форсунки на движок, но запустить его не удалось. Даление на выходе с тандемника - при прокрутке стартером 1,5 бара. Давление подкачки в норме 0,25-0,3 бара
При прокрутке стартером появилась ошибка Р2146-01 - Питание форсунок А: обрыв цепи время от времени. И вот тут самое интересное:
- при подключении осциллографа параллельно форсунке: масса осцилла на "-" сигнала, вход осцилла на "+" сигнала - импульс приходящий на форсу инвертирован, т.е. отрицательный.
- при подключении масса осцилла на "-" АКБ, вход осцилла на "+" сигнала импульс приходящий на форсу нормальный - положительный.
Ведомый поиск VAS 5054 рекомендует проверить проводку от ЕСМ движка до круглого 10 пинового разъема на головке блока.
В понедельник планирую прозвонить указанную проводку.
Какие будут мысли, уважаемые, по данной проблеме? Буду признателен за любые предложения, советы, подсказки.
Заранее спасибо всем откликнувшимся.
С уважением, Виктор

Последний раз редактировалось RVD; 06.07.2014 в 11:24..
RVD вне форума   Ответить с цитированием
Старый 06.07.2014, 11:31   #2 (permalink)
Абориген
 
Регистрация: 16.10.2013
Сообщений: 710
Вы сказали Спасибо: 61
Поблагодарили 117 раз(а) в 97 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 1
Сказали Фууу! 0 раз(а) в 0 сообщениях
Откуда: Poland
Авто: WV
По умолчанию

На офф! Там по акции замена форсунок и смена ПО БУД. Вообще ищи TPI в ELSA! И акции просмотри!
__________________
"Место опроса клиентов"- над большими тисками. Решение 50% проблем!
AlexMac вне форума   Ответить с цитированием
Старый 06.07.2014, 13:40   #3 (permalink)
Участник тусовки
 
Регистрация: 28.03.2014
Сообщений: 234
Вы сказали Спасибо: 4
Поблагодарили 13 раз(а) в 13 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 0
Сказали Фууу! 1 раз в 1 сообщении
Откуда: Киев
Авто: Audi a6c8
По умолчанию

Может солярки нет? :)
Timur_ua вне форума   Ответить с цитированием
Старый 06.07.2014, 13:45   #4 (permalink)
Абориген
 
Регистрация: 16.10.2013
Сообщений: 710
Вы сказали Спасибо: 61
Поблагодарили 117 раз(а) в 97 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 1
Сказали Фууу! 0 раз(а) в 0 сообщениях
Откуда: Poland
Авто: WV
По умолчанию

Service Campaign 23H9 Transaction No.: 2031934/1
Piezo Pumpe Injector Elements Release date: 07-Jan-2013

Notes
Repair instructions


Technical background

On some vehicles with 2.0l TDI engine deposits can settle on the Piezo pump injector elements because of dirty engine oil. This can lead to running problems.

Remedy

Note.

Not all vehicles are affected by this campaign! Before a repair check with the application "Vehicle-specific information“ in ELSA or the system "Service-Online“ whether the vehicle is affected by this campaign!

On the affected vehicles the Piezo pump injector elements must be checked and if necessary replaced.

Please make sure that on the affected vehicle the check and repair of all open campaigns/measures are performed during the workshop visit.

Customer notification

Make sure allaffected vehicles are checked and repaired as part of the workshop visit.

If the campaign was not performed during a workshop visit, inform the customer straight away about the campaign. Use the sample letter "No campaign processing despite workshop throughput" of your importer.

Please promptly inform your new and used vehicle department, so that affected vehicles can be checked straight away and if necessary repaired.

Warranty accounting instructions

Damage number:
23H9 0099 SVO

Repair code:
According to the Warranty Handbook:

1= damage-causing repair operation or

2= damage-causing part

Claim type:
7 10 = campaign performed on registered vehicle

7 90 = campaign performed on not yet registered vehicle

Criterion:
See "Vehicle-specific information“ (ELSA) or Service Online

01 = Passat, 88 to 103 kW TDI

02 = Passat, 120 to 125 kW TDI

03 = Golf, 125 kW TDI

04 = Touran with 125 kW TDI


Note:

The specified labour times may differ from the repair operations catalogue in ELSA!

Labour:
Check with the application "Vehicle-specific information“ in ELSA or the system Service-Online, whether the vehicle is affected by the campaign "23H9" or whether the campaign has already been carried out.
0 TU

Vehicle affected and campaign not yet carried according to the systems:

Check whether the campaign sticker with entry "23H9 date/stamp" is in the spare wheel well (next to the data sticker) .

Note:

If the sticker is attached, agree the further procedure with the campaign coordinator of the importer.
0 TU

No sticker and campaign not yet carried out according to the systems:

Criterion 01 to 04
Check of the pump injector elements

APOS: 15 82 19 99 - APOS/2: Illustration T20-00 - 23H9 ** 98
70 TU

Replace wiring loom for pump injector elements

APOS: 97 62 55 99 - APOS/2: Illustration T20-00 - 23H9 ** 98
20 TU

Replace one pump injector element

APOS: 23 38 55 99 - APOS/2: Illustration T20-00 - 23H9 ** 98
130 TU

Replace two or three pump injector elements

APOS: 23 38 56 99 - APOS/2: Illustration T20-00 - 23H9 ** 98
160 TU

Replace four pump injector elements

APOS: 23 38 56 99 - APOS/2: Illustration T20-00 - 23H9 ** 98
190 TU

**
(Enter the criterion instead of **)


Further campaigns to be observed: See "Vehicle-specific information" (ELSA) or Service Online

Genuine parts

Order the parts as required.


Quantity
Designation
Part No.:
Engine code

1x
Campaign sticker
000 010 006

1x
Wiring loom adapter
03G 971 033 M
all

4x
Adjustment screw
WHT 000 530
all

5x
M8x58 socket head bolt
N 105 811 01
all

8x
M6x88 socket head bolt
03G 103 385 A
all

4x
Pump injector element
000 130 073 SX
BMA, BKP, BVE, BWV

4x
Pump injector element
03G 130 073 TX
BMR, BUZ, BMN


Parts supply

The parts must be orderedas required from the importer.

Parts despatch control

All removed parts must be processed according to the instructions in the Warranty Handbook.



--------------------------------------------------------------------------------
Repair instructions
Notes


Technical background

On some vehicles with 2.0l TDI engine deposits can settle on the Piezo pump injector elements because of dirty engine oil. This can lead to running problems.

Check

If the vehicle is listed in the systems as not completed, check whether a campaign sticker with the entry "23H9 date/stamp" is attached in the spare wheel well area (next to data sticker):


If the campaign sticker is attached, the campaign has already been performed. Make the entry "23H9 date/stamp" in the service schedule under "Space for workshop entries.


If the campaign sticker with entry "23H9" is not fitted,

Carry out the work according to the repair instructions.


Control

Check of work scope (criteria) - see Service-Online/Vehicle-specific information:

Criterion 01
Passat, 88 to 103 kW TDI

Criterion 02
Passat, 120 to 125 kW TDI

Criterion 03
Golf, 125 kW TDI

Criterion 04
Touran with 125 kW TDI


Genuine parts

Order the parts as required.


Quantity
Designation
Part No.:
Engine code

1x
Campaign sticker
000 010 006

1x
Wiring loom adapter
03G 971 033 M
all

4x
Adjustment screw
WHT 000 530
all

5x
M8x58 socket head bolt
N 105 811 01
all

8x
M6x88 socket head bolt
03G 103 385 A
all

4x
Pump injector element
000 130 073 SX
BMA, BKP, BVE, BWV

4x
Pump injector element
03G 130 073 TX
BMR, BUZ, BMN


Work

Criterion 01 to 04: Check and if necessary replace pump injector elements

Remove the cylinder head cover according to the repair manual

=> drive unit, 4 cyl. diesel engine (2.0l, 4 valve), rep. gr. 15 engine cylinder head, valve drive, cylinder head, remove and install cylinder head cover


Check the part number -see arrow- on the pump injector element.


All pump injector elements with the part number

• 03G 130 073 D or

• 03G 130 073 M


must be replaced

=> drive unit, 4 cyl. diesel engine (2.0l, 4 valve), rep. gr. 23 fuel preparation diesel injection, diesel direct injection system, remove and install pump injector unit.

All other pump injector elements are correct and must not be replaced.




To prevent renewed resistance, replace the wiring loom for the pump-injector units in addition to the pump-injector units.



Identification


Only after carrying out all the necessary work make the entry "23H9 date/stamp" in the service schedule under "Space for entries the workshop" and on the sticker, Part No.: 000 010 006.


Attach the fully completed campaign sticker in the area of the spare wheel well (next to the data sticker.





--------------------------------------------------------------------------------

Repair instructions Notes
__________________
"Место опроса клиентов"- над большими тисками. Решение 50% проблем!
AlexMac вне форума   Ответить с цитированием
Сказал Спасибо AlexMac за это сообщение:
RVD (06.07.2014)
Старый 06.07.2014, 13:48   #5 (permalink)
Абориген
 
Регистрация: 16.10.2013
Сообщений: 710
Вы сказали Спасибо: 61
Поблагодарили 117 раз(а) в 97 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 1
Сказали Фууу! 0 раз(а) в 0 сообщениях
Откуда: Poland
Авто: WV
По умолчанию

Connection offline
Technical product information Transaction No.: 2030048/4
Engine: does not start, engine warning light on, entries logged Release date: 15-Oct-2012

Customer statement / workshop findings

Customer statement:

• The engine does not start.

• The engine warning light is on.


or

• The glow warning light is on..




Workshop findings:

• The customer statement can be reproduced.




The following entries can be logged in the engine control unit:

• P2146 injection valve(s) supply A, disruption

• P1040 injection valve(s) supply A, electric complaint in circuit

• P2147 injection valve(s) supply A, short circuit to earth




The following entries may also be logged:

• P1517 main relay -J271 electric complaint in circuit

• P1388 control unit incorrect

• P1570 engine control unit locked


Technical background

1. An incorrect pump-injector unit prevents the control of all pump injector units.

2. Incorrect diagnosis of the intact main relay because of an incorrect pump-injector unit.

3. Engine control unit does not work.


Production change





Measure

1 and 2:

• Remove the cylinder head cover according to the repair manual.

• Check the part numbers of the pump-injector units (Illustration 1 and 2).

‒ All pump injector units with the part number: 03G 130 073 D or 03G 130 073 M must be replaced according to the repair manual/parts catalogue.





Illustration 1





Illustration 2




To prevent a future contact resistance, replace also the wiring loom for the pump injector units in the cylinder head according to the repair manual/parts catalogue.



3:

If the engine still does not start

• and all pump injector units have a part number with index S or T

• and there are no entries on the cause, check the production date of engine control unit as follows with the VAS diagnostic tester:



• 01 engine control unit

• 001 identification (service $ 1A)

• 001.01 control unit identification (service $ 1A)

• Extended identification

• Read production date



If the production date of the engine control unit is before 01.04.2008, replace the engine control unit according to the repair manual/parts catalogue.

Warranty accounting instructions

1 and 2:

Service number/damage code/manufacturer: 23H9/ 0099/ SVO

Claim type: 710



Criterion
Model
Engine code

01
Passat
BMA, BKP, BVE, BWV

02
Passat
BMR, BUZ

03
Golf
BMN

04
Touran
BMN




3:

Service number/damage code/manufacturer: 2360/ 0040/ ...





The labour times are correct at the time of publication. The time units (TU) may differ slightly, if the repair catalogue has been updated. The information in the repair operations catalogue applies, except for the open time items (... 99).


The necessary time for using the diagnostic tester are not included in the above times; they must be accounted separately with the print-out of the tester.






Accounting with repair operations:


Repair operation
Designation of repair operation
Time units (TU)

Passat 3C*, Golf 1K*, Touran 1T*

Main operation
15 82 19 37
Remove and install cylinder head cover
70 TU

Associated operation
97 62 55 99
Replace wiring loom adapter for pump injector
20 TU 1)

Associated operation
23 38 55 99
Replace 1 pump injector
130 TU 1)

Associated operation
23 38 56 99
Replace 2 pump injectors
160 TU 1)

Associated operation
23 38 56 99
Replace 3 pump injectors
160 TU 1)

Associated operation
23 38 56 99
Replace 4 pump injectors
190 TU 1)

Main operation
01 50 00 00
Guided fault finding/guided function
*

Associated operation
27 06 89 50
Charge battery
10 TU

The repair operations include all the work of this TPI.


1) Use the above times only for this TPI.



Engine still does not start


Repair operation
Designation of repair operation
Time units (TU)

Model: Passat 3C*

Associated operation
23 60 55 99
Replace engine control unit
40 TU 1)

Associated operation
23 60 55 99
Replace engine control unit with anti-theft protection
50 TU 1)

The repair operations include all the work of this TPI.


1) Use the above times only for this TPI.




Repair operation
Designation of repair operation
Time units (TU)

Golf 1K*, Touran 1T*

Associated operation
23 60 55 99
Replace engine control unit
50 TU 1)

Associated operation
23 60 55 99
Replace engine control unit with anti-theft protection
70 TU 1)

The repair operations include all the work of this TPI.


1) Use the above times only for this TPI.





Accounting in APOS/2:

Model
Illustration
Position
Number
Designation
Activity
Time in TU

3C*
103-60
20
103469
Remove and install cylinder head cover
19
*

3C*
971-15
40
971033
Replace pump-injector wiring loom
55
*

3C*
130-35
1
130073
Replace pump injector
55
*

3C*
STA-02
1
S00032
Guided fault finding
00
*

3C*
STA-02
4
915105
Charge battery
89
*

The repair operations include all the work of this TPI.




Model
Illustration
Position
Number
Designation
Activity
Time in TU

1T*
103-59
20
103469
Remove and install cylinder head cover
19
*

1T*
971-09
40
971033
Replace pump-injector wiring loom
55
*

1T*
130-35
1
130073
Replace pump injector
55
*

1T*
STA-02
1
S00032
Guided fault finding
00
*

1T*
STA-02
4
915105
Charge battery
89
*

The repair operations include all the work of this TPI.




Model
Illustration
Position
Number
Designation
Activity
Time in TU

1K*
103-65
20
103469
Remove and install cylinder head cover
19
*

1K*
971-09
40
971033
Replace pump-injector wiring loom
55
*

1K*
130-35
1
130073
Replace pump injector
55
*

1K*
STA-02
1
S00032
Guided fault finding
00
*

1K*
STA-02
4
915105
Charge battery
89
*

The repair operations include all the work of this TPI.






Engine still does not start

Model
Illustration
Position
Number
Designation
Activity
Time in TU

3C*
906-20
1
906021
Replace control unit
55
*

1T*, 1K*
906-20
1
906016
Replace control unit
55
*

The repair operations include all the work of this TPI.


Parts information

Part number
Designation

000 130 073 SX
Pump-injector unit 88 kW - 103 kW

03G 130 073 TX
Pump-injector unit 88 120 kW -125 kW
__________________
"Место опроса клиентов"- над большими тисками. Решение 50% проблем!
AlexMac вне форума   Ответить с цитированием
Старый 06.07.2014, 14:00   #6 (permalink)
Абориген
 
Регистрация: 16.10.2013
Сообщений: 710
Вы сказали Спасибо: 61
Поблагодарили 117 раз(а) в 97 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 1
Сказали Фууу! 0 раз(а) в 0 сообщениях
Откуда: Poland
Авто: WV
По умолчанию

этого тебе хватит для начала? И для окончания...
__________________
"Место опроса клиентов"- над большими тисками. Решение 50% проблем!
AlexMac вне форума   Ответить с цитированием
Старый 06.07.2014, 14:27   #7 (permalink)
Участник тусовки
 
Регистрация: 04.02.2013
Сообщений: 194
Вы сказали Спасибо: 25
Поблагодарили 19 раз(а) в 17 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 3
Сказали Фууу! 2 раз(а) в 2 сообщениях
Откуда: Латвия
Авто: А8
По умолчанию

ОК! Спасибо, просмотрю инфу

Последний раз редактировалось RVD; 06.07.2014 в 14:32..
RVD вне форума   Ответить с цитированием
Старый 06.07.2014, 14:31   #8 (permalink)
Абориген
 
Регистрация: 16.10.2013
Сообщений: 710
Вы сказали Спасибо: 61
Поблагодарили 117 раз(а) в 97 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 1
Сказали Фууу! 0 раз(а) в 0 сообщениях
Откуда: Poland
Авто: WV
По умолчанию

А чего её смотреть, берёшь и делаешь!
__________________
"Место опроса клиентов"- над большими тисками. Решение 50% проблем!
AlexMac вне форума   Ответить с цитированием
Старый 06.07.2014, 14:33   #9 (permalink)
Участник тусовки
 
Регистрация: 04.02.2013
Сообщений: 194
Вы сказали Спасибо: 25
Поблагодарили 19 раз(а) в 17 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 3
Сказали Фууу! 2 раз(а) в 2 сообщениях
Откуда: Латвия
Авто: А8
По умолчанию

В данный момент не смогу, уже гости пришли

Последний раз редактировалось RVD; 06.07.2014 в 14:35..
RVD вне форума   Ответить с цитированием
Старый 06.07.2014, 14:34   #10 (permalink)
Участник тусовки
 
Регистрация: 04.02.2013
Сообщений: 194
Вы сказали Спасибо: 25
Поблагодарили 19 раз(а) в 17 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 3
Сказали Фууу! 2 раз(а) в 2 сообщениях
Откуда: Латвия
Авто: А8
По умолчанию

В данный момент не смогу, уже гости пришли
Для просмотра ссылок или изображений в данном разделе, у Вас должно быть не менее 15 сообщение(ий). Сейчас у Вас 0 сообщение(ий).
RVD вне форума   Ответить с цитированием
Ответ






Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.
Trackbacks are Вкл.
Pingbacks are Вкл.
Refbacks are Вкл.



Текущее время: 18:05. Часовой пояс GMT +3.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc. Перевод:
zCarot
Автодиагностика и автосканеры.