|
Диагностика VAG (AUDI / Volkswagen / Skoda / Seat) | ремонт электроники Форум по работе с автомобилями группы VAG. |
|
LinkBack | Опции темы | Поиск в этой теме | Опции просмотра |
06.07.2014, 11:23 | #1 (permalink) |
Участник тусовки
Регистрация: 04.02.2013
Сообщений: 194
Вы сказали Спасибо: 25
Поблагодарили 19 раз(а) в 17 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 3
Сказали Фууу! 2 раз(а) в 2 сообщениях
Откуда: Латвия
Авто: А8
|
VW Passat 3C5 2006г., дв. BMR 2,0 TDI PD-не заводится
Всем доброго здравия!
Авто VW Passat 3C5 2006г., дв. BMR 2,0 TDI PD, движок заглох на ходу и не заводится. Механика движка в норме. Опишу проблему: Притащили с другого сервиса, где вымыли бак, т.к. в баке была черная тягучая грязь, Заменили топливный фильтр, насос в баке. Считали ошибки в ЕСМ движка: 1. Код не помнят- жалоба на клапана форсунок N240, N241, N242, N243 - удалили. 2. Р1652 - Опросить память неисправностей блока управления АКП -не удаляется. В АКП ошибка Р1741 - Адаптация давления сцеления достигнут предел адаптации - параметр выше верхней предельной границы не удаляется. Т.к. движок не запускался, притащили ко мне. Подключил VAS 5054, ошибки в ЕСМ движка Р1652 и АКПП Р1741 присутствуют и не удаляются. Проверил: 1. Давление с тандемника - 1.5 бара при прокрутке стартером, сколько норма - не нашел. 2. Импульсы на форсунках - присутствуют около 180v (пьезо), в принципе норма. Снял форсы и отдал на проверку, проверка подтвердила исправность форсунок. Сегодня установил форсунки на движок, но запустить его не удалось. Даление на выходе с тандемника - при прокрутке стартером 1,5 бара. Давление подкачки в норме 0,25-0,3 бара При прокрутке стартером появилась ошибка Р2146-01 - Питание форсунок А: обрыв цепи время от времени. И вот тут самое интересное: - при подключении осциллографа параллельно форсунке: масса осцилла на "-" сигнала, вход осцилла на "+" сигнала - импульс приходящий на форсу инвертирован, т.е. отрицательный. - при подключении масса осцилла на "-" АКБ, вход осцилла на "+" сигнала импульс приходящий на форсу нормальный - положительный. Ведомый поиск VAS 5054 рекомендует проверить проводку от ЕСМ движка до круглого 10 пинового разъема на головке блока. В понедельник планирую прозвонить указанную проводку. Какие будут мысли, уважаемые, по данной проблеме? Буду признателен за любые предложения, советы, подсказки. Заранее спасибо всем откликнувшимся. С уважением, Виктор Последний раз редактировалось RVD; 06.07.2014 в 11:24.. |
06.07.2014, 11:31 | #2 (permalink) |
Абориген
Регистрация: 16.10.2013
Сообщений: 710
Вы сказали Спасибо: 61
Поблагодарили 117 раз(а) в 97 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 1
Сказали Фууу! 0 раз(а) в 0 сообщениях
Откуда: Poland
Авто: WV
|
На офф! Там по акции замена форсунок и смена ПО БУД. Вообще ищи TPI в ELSA! И акции просмотри!
__________________
"Место опроса клиентов"- над большими тисками. Решение 50% проблем! |
06.07.2014, 13:45 | #4 (permalink) |
Абориген
Регистрация: 16.10.2013
Сообщений: 710
Вы сказали Спасибо: 61
Поблагодарили 117 раз(а) в 97 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 1
Сказали Фууу! 0 раз(а) в 0 сообщениях
Откуда: Poland
Авто: WV
|
Service Campaign 23H9 Transaction No.: 2031934/1
Piezo Pumpe Injector Elements Release date: 07-Jan-2013 Notes Repair instructions Technical background On some vehicles with 2.0l TDI engine deposits can settle on the Piezo pump injector elements because of dirty engine oil. This can lead to running problems. Remedy Note. Not all vehicles are affected by this campaign! Before a repair check with the application "Vehicle-specific information“ in ELSA or the system "Service-Online“ whether the vehicle is affected by this campaign! On the affected vehicles the Piezo pump injector elements must be checked and if necessary replaced. Please make sure that on the affected vehicle the check and repair of all open campaigns/measures are performed during the workshop visit. Customer notification Make sure allaffected vehicles are checked and repaired as part of the workshop visit. If the campaign was not performed during a workshop visit, inform the customer straight away about the campaign. Use the sample letter "No campaign processing despite workshop throughput" of your importer. Please promptly inform your new and used vehicle department, so that affected vehicles can be checked straight away and if necessary repaired. Warranty accounting instructions Damage number: 23H9 0099 SVO Repair code: According to the Warranty Handbook: 1= damage-causing repair operation or 2= damage-causing part Claim type: 7 10 = campaign performed on registered vehicle 7 90 = campaign performed on not yet registered vehicle Criterion: See "Vehicle-specific information“ (ELSA) or Service Online 01 = Passat, 88 to 103 kW TDI 02 = Passat, 120 to 125 kW TDI 03 = Golf, 125 kW TDI 04 = Touran with 125 kW TDI Note: The specified labour times may differ from the repair operations catalogue in ELSA! Labour: Check with the application "Vehicle-specific information“ in ELSA or the system Service-Online, whether the vehicle is affected by the campaign "23H9" or whether the campaign has already been carried out. 0 TU Vehicle affected and campaign not yet carried according to the systems: Check whether the campaign sticker with entry "23H9 date/stamp" is in the spare wheel well (next to the data sticker) . Note: If the sticker is attached, agree the further procedure with the campaign coordinator of the importer. 0 TU No sticker and campaign not yet carried out according to the systems: Criterion 01 to 04 Check of the pump injector elements APOS: 15 82 19 99 - APOS/2: Illustration T20-00 - 23H9 ** 98 70 TU Replace wiring loom for pump injector elements APOS: 97 62 55 99 - APOS/2: Illustration T20-00 - 23H9 ** 98 20 TU Replace one pump injector element APOS: 23 38 55 99 - APOS/2: Illustration T20-00 - 23H9 ** 98 130 TU Replace two or three pump injector elements APOS: 23 38 56 99 - APOS/2: Illustration T20-00 - 23H9 ** 98 160 TU Replace four pump injector elements APOS: 23 38 56 99 - APOS/2: Illustration T20-00 - 23H9 ** 98 190 TU ** (Enter the criterion instead of **) Further campaigns to be observed: See "Vehicle-specific information" (ELSA) or Service Online Genuine parts Order the parts as required. Quantity Designation Part No.: Engine code 1x Campaign sticker 000 010 006 1x Wiring loom adapter 03G 971 033 M all 4x Adjustment screw WHT 000 530 all 5x M8x58 socket head bolt N 105 811 01 all 8x M6x88 socket head bolt 03G 103 385 A all 4x Pump injector element 000 130 073 SX BMA, BKP, BVE, BWV 4x Pump injector element 03G 130 073 TX BMR, BUZ, BMN Parts supply The parts must be orderedas required from the importer. Parts despatch control All removed parts must be processed according to the instructions in the Warranty Handbook. -------------------------------------------------------------------------------- Repair instructions Notes Technical background On some vehicles with 2.0l TDI engine deposits can settle on the Piezo pump injector elements because of dirty engine oil. This can lead to running problems. Check If the vehicle is listed in the systems as not completed, check whether a campaign sticker with the entry "23H9 date/stamp" is attached in the spare wheel well area (next to data sticker): If the campaign sticker is attached, the campaign has already been performed. Make the entry "23H9 date/stamp" in the service schedule under "Space for workshop entries. If the campaign sticker with entry "23H9" is not fitted, Carry out the work according to the repair instructions. Control Check of work scope (criteria) - see Service-Online/Vehicle-specific information: Criterion 01 Passat, 88 to 103 kW TDI Criterion 02 Passat, 120 to 125 kW TDI Criterion 03 Golf, 125 kW TDI Criterion 04 Touran with 125 kW TDI Genuine parts Order the parts as required. Quantity Designation Part No.: Engine code 1x Campaign sticker 000 010 006 1x Wiring loom adapter 03G 971 033 M all 4x Adjustment screw WHT 000 530 all 5x M8x58 socket head bolt N 105 811 01 all 8x M6x88 socket head bolt 03G 103 385 A all 4x Pump injector element 000 130 073 SX BMA, BKP, BVE, BWV 4x Pump injector element 03G 130 073 TX BMR, BUZ, BMN Work Criterion 01 to 04: Check and if necessary replace pump injector elements Remove the cylinder head cover according to the repair manual => drive unit, 4 cyl. diesel engine (2.0l, 4 valve), rep. gr. 15 engine cylinder head, valve drive, cylinder head, remove and install cylinder head cover Check the part number -see arrow- on the pump injector element. All pump injector elements with the part number • 03G 130 073 D or • 03G 130 073 M must be replaced => drive unit, 4 cyl. diesel engine (2.0l, 4 valve), rep. gr. 23 fuel preparation diesel injection, diesel direct injection system, remove and install pump injector unit. All other pump injector elements are correct and must not be replaced. To prevent renewed resistance, replace the wiring loom for the pump-injector units in addition to the pump-injector units. Identification Only after carrying out all the necessary work make the entry "23H9 date/stamp" in the service schedule under "Space for entries the workshop" and on the sticker, Part No.: 000 010 006. Attach the fully completed campaign sticker in the area of the spare wheel well (next to the data sticker. -------------------------------------------------------------------------------- Repair instructions Notes
__________________
"Место опроса клиентов"- над большими тисками. Решение 50% проблем! |
Сказал Спасибо AlexMac за это сообщение: | RVD (06.07.2014) |
06.07.2014, 13:48 | #5 (permalink) |
Абориген
Регистрация: 16.10.2013
Сообщений: 710
Вы сказали Спасибо: 61
Поблагодарили 117 раз(а) в 97 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 1
Сказали Фууу! 0 раз(а) в 0 сообщениях
Откуда: Poland
Авто: WV
|
Connection offline
Technical product information Transaction No.: 2030048/4 Engine: does not start, engine warning light on, entries logged Release date: 15-Oct-2012 Customer statement / workshop findings Customer statement: • The engine does not start. • The engine warning light is on. or • The glow warning light is on.. Workshop findings: • The customer statement can be reproduced. The following entries can be logged in the engine control unit: • P2146 injection valve(s) supply A, disruption • P1040 injection valve(s) supply A, electric complaint in circuit • P2147 injection valve(s) supply A, short circuit to earth The following entries may also be logged: • P1517 main relay -J271 electric complaint in circuit • P1388 control unit incorrect • P1570 engine control unit locked Technical background 1. An incorrect pump-injector unit prevents the control of all pump injector units. 2. Incorrect diagnosis of the intact main relay because of an incorrect pump-injector unit. 3. Engine control unit does not work. Production change — Measure 1 and 2: • Remove the cylinder head cover according to the repair manual. • Check the part numbers of the pump-injector units (Illustration 1 and 2). ‒ All pump injector units with the part number: 03G 130 073 D or 03G 130 073 M must be replaced according to the repair manual/parts catalogue. Illustration 1 Illustration 2 To prevent a future contact resistance, replace also the wiring loom for the pump injector units in the cylinder head according to the repair manual/parts catalogue. 3: If the engine still does not start • and all pump injector units have a part number with index S or T • and there are no entries on the cause, check the production date of engine control unit as follows with the VAS diagnostic tester: • 01 engine control unit • 001 identification (service $ 1A) • 001.01 control unit identification (service $ 1A) • Extended identification • Read production date If the production date of the engine control unit is before 01.04.2008, replace the engine control unit according to the repair manual/parts catalogue. Warranty accounting instructions 1 and 2: Service number/damage code/manufacturer: 23H9/ 0099/ SVO Claim type: 710 Criterion Model Engine code 01 Passat BMA, BKP, BVE, BWV 02 Passat BMR, BUZ 03 Golf BMN 04 Touran BMN 3: Service number/damage code/manufacturer: 2360/ 0040/ ... • The labour times are correct at the time of publication. The time units (TU) may differ slightly, if the repair catalogue has been updated. The information in the repair operations catalogue applies, except for the open time items (... 99). • The necessary time for using the diagnostic tester are not included in the above times; they must be accounted separately with the print-out of the tester. Accounting with repair operations: Repair operation Designation of repair operation Time units (TU) Passat 3C*, Golf 1K*, Touran 1T* Main operation 15 82 19 37 Remove and install cylinder head cover 70 TU Associated operation 97 62 55 99 Replace wiring loom adapter for pump injector 20 TU 1) Associated operation 23 38 55 99 Replace 1 pump injector 130 TU 1) Associated operation 23 38 56 99 Replace 2 pump injectors 160 TU 1) Associated operation 23 38 56 99 Replace 3 pump injectors 160 TU 1) Associated operation 23 38 56 99 Replace 4 pump injectors 190 TU 1) Main operation 01 50 00 00 Guided fault finding/guided function * Associated operation 27 06 89 50 Charge battery 10 TU The repair operations include all the work of this TPI. 1) Use the above times only for this TPI. Engine still does not start Repair operation Designation of repair operation Time units (TU) Model: Passat 3C* Associated operation 23 60 55 99 Replace engine control unit 40 TU 1) Associated operation 23 60 55 99 Replace engine control unit with anti-theft protection 50 TU 1) The repair operations include all the work of this TPI. 1) Use the above times only for this TPI. Repair operation Designation of repair operation Time units (TU) Golf 1K*, Touran 1T* Associated operation 23 60 55 99 Replace engine control unit 50 TU 1) Associated operation 23 60 55 99 Replace engine control unit with anti-theft protection 70 TU 1) The repair operations include all the work of this TPI. 1) Use the above times only for this TPI. Accounting in APOS/2: Model Illustration Position Number Designation Activity Time in TU 3C* 103-60 20 103469 Remove and install cylinder head cover 19 * 3C* 971-15 40 971033 Replace pump-injector wiring loom 55 * 3C* 130-35 1 130073 Replace pump injector 55 * 3C* STA-02 1 S00032 Guided fault finding 00 * 3C* STA-02 4 915105 Charge battery 89 * The repair operations include all the work of this TPI. Model Illustration Position Number Designation Activity Time in TU 1T* 103-59 20 103469 Remove and install cylinder head cover 19 * 1T* 971-09 40 971033 Replace pump-injector wiring loom 55 * 1T* 130-35 1 130073 Replace pump injector 55 * 1T* STA-02 1 S00032 Guided fault finding 00 * 1T* STA-02 4 915105 Charge battery 89 * The repair operations include all the work of this TPI. Model Illustration Position Number Designation Activity Time in TU 1K* 103-65 20 103469 Remove and install cylinder head cover 19 * 1K* 971-09 40 971033 Replace pump-injector wiring loom 55 * 1K* 130-35 1 130073 Replace pump injector 55 * 1K* STA-02 1 S00032 Guided fault finding 00 * 1K* STA-02 4 915105 Charge battery 89 * The repair operations include all the work of this TPI. Engine still does not start Model Illustration Position Number Designation Activity Time in TU 3C* 906-20 1 906021 Replace control unit 55 * 1T*, 1K* 906-20 1 906016 Replace control unit 55 * The repair operations include all the work of this TPI. Parts information Part number Designation 000 130 073 SX Pump-injector unit 88 kW - 103 kW 03G 130 073 TX Pump-injector unit 88 120 kW -125 kW
__________________
"Место опроса клиентов"- над большими тисками. Решение 50% проблем! |
06.07.2014, 14:00 | #6 (permalink) |
Абориген
Регистрация: 16.10.2013
Сообщений: 710
Вы сказали Спасибо: 61
Поблагодарили 117 раз(а) в 97 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 1
Сказали Фууу! 0 раз(а) в 0 сообщениях
Откуда: Poland
Авто: WV
|
этого тебе хватит для начала? И для окончания...
__________________
"Место опроса клиентов"- над большими тисками. Решение 50% проблем! |
06.07.2014, 14:27 | #7 (permalink) |
Участник тусовки
Регистрация: 04.02.2013
Сообщений: 194
Вы сказали Спасибо: 25
Поблагодарили 19 раз(а) в 17 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 3
Сказали Фууу! 2 раз(а) в 2 сообщениях
Откуда: Латвия
Авто: А8
|
ОК! Спасибо, просмотрю инфу
Последний раз редактировалось RVD; 06.07.2014 в 14:32.. |
06.07.2014, 14:31 | #8 (permalink) |
Абориген
Регистрация: 16.10.2013
Сообщений: 710
Вы сказали Спасибо: 61
Поблагодарили 117 раз(а) в 97 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 1
Сказали Фууу! 0 раз(а) в 0 сообщениях
Откуда: Poland
Авто: WV
|
А чего её смотреть, берёшь и делаешь!
__________________
"Место опроса клиентов"- над большими тисками. Решение 50% проблем! |
06.07.2014, 14:33 | #9 (permalink) |
Участник тусовки
Регистрация: 04.02.2013
Сообщений: 194
Вы сказали Спасибо: 25
Поблагодарили 19 раз(а) в 17 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 3
Сказали Фууу! 2 раз(а) в 2 сообщениях
Откуда: Латвия
Авто: А8
|
В данный момент не смогу, уже гости пришли
Последний раз редактировалось RVD; 06.07.2014 в 14:35.. |
06.07.2014, 14:34 | #10 (permalink) |
Участник тусовки
Регистрация: 04.02.2013
Сообщений: 194
Вы сказали Спасибо: 25
Поблагодарили 19 раз(а) в 17 сообщениях
Сказал(а) Фууу!: 3
Сказали Фууу! 2 раз(а) в 2 сообщениях
Откуда: Латвия
Авто: А8
|
В данный момент не смогу, уже гости пришли
Для просмотра ссылок или изображений в данном разделе, у Вас должно быть не менее 15 сообщение(ий). Сейчас у Вас 0 сообщение(ий). |
|
|