Форум по автодиагностике, автосканерам, ремонту, обслуживанию и эксплуатации автомобилей

Форум по автодиагностике, автосканерам, ремонту, обслуживанию и эксплуатации автомобилей (http://autoprogs.ru/index.php)
-   Диагностика Ford / Mazda | ремонт электроники (http://autoprogs.ru/forumdisplay.php?f=160)
-   -   вентилятор охлаждения мазда 3 (http://autoprogs.ru/showthread.php?t=11499)

margadon 20.06.2015 00:55

не пробовал ! завтра на работе попробую ! спасибо !!!!!!

margadon 20.06.2015 10:08

Цитата:

Сообщение от margadon (Сообщение 311073)
завтра на работе попробую !

прозвонил ,все нормально,с платы PCM до блока вентилятора прозванивается :confused:

Alfimola 20.06.2015 11:27

1. Verify that battery voltage is 12.4 V or more.

• If it cannot be verified, charge the battery or contact an external power supply to the vehicle.
2. Connect the WDS or equivalent to the DLC-2.

3. Turn the ignition switch to the ON position.

Note
• The cooling fan does not operate if the duty value of the fan control signal is 10 % or less, or 95 % or more.
• The range of the duty value of the fan control signal which the simulation function can control is 10 %-90 %.
• Due to the cooling fan protection function, there is a time lag until the fan control signal reaches the specified duty value. (Example: If a fan control signal with a 90 % duty value is input while the cooling fan is stopped, it takes approx. 14 s until the fan speed increases and stabilizes.)
4. Using the "FAN DUTY" simulation function, input fan control signals with duty values of 20 %, 40 %, 60 %, and 80 % at 30 s intervals and verify that the cooling fan operation speed increases.

• If the cooling fan does not operate, inspect the following:
- Open or short circuit in fan control module power supply
- Open or short circuit in fan control module ground
- Open or short circuit in the wiring harness between fan control module terminal B and PCM terminal 1AP (ZJ, Z6) / 1W (LF).
• If the wiring harnesses and connectors are normal, inspect the cooling fan component.
• If the cooling fan operation speed does not increase, replace the cooling fan component.

----------

А P0480 есть в ошибках?

margadon 20.06.2015 11:42

Цитата:

Сообщение от Alfimola (Сообщение 311146)
А P0480 есть в ошибках?

нет !

margadon 20.06.2015 17:58

сигнал на проводе есть ! но очень слабый ! буду смывать лак с платы PCM !если ничего не обнаружится попробуем усилить его принудительно!

жабкин 20.06.2015 19:43

margadon, на фокусе 1.8 2007-сгнил провод управления модулем вентилятора -изоляция на месте а внутри медный купорос.попробуй продублировать

margadon 20.06.2015 20:00

Цитата:

Сообщение от жабкин (Сообщение 311242)
margadon, на фокусе 1.8 2007-сгнил провод управления модулем вентилятора -изоляция на месте а внутри медный купорос.попробуй продублировать

читай посты выше все прозванивается

жабкин 20.06.2015 20:29

margadon, у меня тоже всё звонилось ,пока не проверил под нагрузкой

margadon 20.06.2015 20:38

и под нагрузкой и без все звонится !

margadon 22.06.2015 23:05

Кроме PCM и управляющего провода есть ещё варианты ???


Текущее время: 18:36. Часовой пояс GMT +3.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2024, vBulletin Solutions, Inc. Перевод:
zCarot
Автодиагностика и автосканеры.